whoohoo wat een dag ! Hikling, watervallen en jaaaaaa een beer !!

10 juni 2015 - Clearwater, Canada

Vandaag stond Wells Gray Provincial Park op de planning. Een park wat bekend staat om zijn mooie natuur en watervallen.

Nou die mooie natuur klopt, nadat we eerst waren gestopt bij het visitorscenter kwam al het natuurschoon ons al na de eerste meters tegemoet. Bij eerste stop zagen we na een kort wandelingetje de waterval....wow een stromende river die binnenkomt in een grot en samengeperst naar beneden "valt", mooi hoor, zouden de volgende watervallen dit kunnen overtreffen ?

Moul falls was de tweede stop; na 2,9 km wandelen stonden we bovenaan de waterval, maar daar begon de tocht pas, een super stijl, glad, met keien bezaaid pad bracht ons tot aan de onderkant van de waterval, en wat werd onze inspanning beloond ! Met een hoop kabaal en verfrissing kwam het water naar beneden vergezeld met een regenboog ! Na al dit moois volgde wel de weg terug in ongeveer 30 graden, maar het was zeker de moeite waard !

Ook de overige watervallen water mooi; de Helmcken Falls waar het park om bekend staat zijn zelf hoger dan de Niagara watervallen ! Om er te komen mochten we over een smal houten bruggetje rijden.....niet helmaal Car haar ding zullen we maar zeggen ;-)

Uiteindelijk hield de asfaltweg ermee op en volgde een gravelpad van 22 km met stijgings en daling% van 9% naar Clearwaterlake, onderweg hebben we een paar keer gedacht om maar om te keren vanwege het gehobbel, maar de mooie uitkijkpunten waren zo de moeite waard dat we zijn door gehobbeld en gelukkig was het niet druk op de "weg". Eenmaal bij het lake aangekomen geparkeerd en lekker tomatensoep bij een lodge gegeten, de mooie omgeving heeft ons doen besluiten dat we hier morgen een tocht over de de gletsjers gevoerde meren gaan maken en dan ook blijven slapen op de campground.

Terug richting RV was een mooi momentje voor Car een hert sprong letterlijk voor onze neus, van de schrik kon ze alleen haar camera niet snel tevoorschijn toveren:-). Terug volgde weer de weg over het gravel, maar toen 100 meter na het einde van het pad werd al ons gespeur in de bosjes beloond........een beer !!! Na vol op de rem te zijn gestaan zagen we hem langs onze RV lopen en op zijn gemak de weg oversteken een zijstraat in. Car vloog (op slippertjes) de camper uit om foto's te maken, ik heb het 9 meter bakbeest gekeerd om de achtervolging op de beer te kunnen inzetten. Na nog even van hem te hebben kunnen genieten schrok hij van het geluid van een andere RV en vloog de bosjes in. Maar wat geweldig om een beer in het wild te zien, ze zien er echt heel erg lief uit !

Na al deze actie kwamen we nogal laat terug bij onze campground; tijd voor een biertje en relaxen !

Moul waterfallMould Waterfall, Wells Gray parkHouten brug in Wells park

1. Arno & Margreet:
    11 juni 2015
    Wow, wat een prachtige foto's en een jaloersmakende reis. Gaat jullie goed af dat reizen met een camper
  2. Carla:
    12 juni 2015
    Whoohoo een beer gespot!
    Wie weet volgen er nog meer!
    Jullie genieten volop van t avontuur zo te lezen en te zien!
  3. Astrid en Marc:
    19 juni 2015
    Wow lijkt me toch wel super gaaf om daar een keer heen te reizen!! Prachtig natuurschoon!
    En geweldig, dan toch uiteindelijk in het echt een beer te zien.