orca's !

27 juni 2015 - Vancouver, Canada

Het is de laatste dag op Victoria Island, de laatste volle dag in onze Minnie Winnie........en we hebben besloten toch nog maar een excursie te boeken.....naar de Orca's !! Die willen we allebei toch wel heel erg graag zien. Gisterenavond hebben we afscheid genomen van Martin en Suzanne, die de ferry naar de US hebben genomen vanmorgen al om 6 uur. Wij staan op ons gemak op en worden om 9.15 opgehaald; netje geregeld hoor ! We hebben een trip op de BC Luna; de grootste zodiak en ook nog eens overkapt, lekker hoor. Na 25 min varen.......een vin, nog een vin.....ja daar zijn ze....och wat mooi ! Een familie (G-pod) van ongeveer 8 dieren doemt op, lekker relaxed zwemmend, beetje spelen, af en toe een staart en een kaarsrechte (en grote !!) rugvinnen. Echt zo indrukwekkend, op een bepaald moment komen ze recht op ons af en zien we zelfs de ogen van deze mooie dieren, waarvan de mens (vervuiling) de enige vijand is. De oudste orca is een vrouwtje en is 104 !! wowwww, gemiddeld worden ze in het wild 60 jaar.....das toch heel wat anders dan in gevangenschap en het zijn ook het dieren die in familieverband leven, dus absoluut niet geschikt voor een solitair (seaworld) bestaan.

We varen verder naar een volgende "pod", hier zijn ook babies......we krijgen er geen genoeg van ! Dan zit de tocht erop en terug naar de haven. Het is superlekker weer, dus toch naar maar een lunch op het terras en ach ja waarom ook niet een biertje erbij ! Car gaat voor de fish&chips, van heilbot zo lekker. Hierna terug naar de campground, tijd om op te ruimen ! Een middagje inpakken, opruimen en ondertussen af en toe ff in de zon zitten, de camper ziet er weer goed uit en we zijn ingepakt; we besluiten alvast naar de ferry te rijden en onderweg onze laatste maaltijd te maken. We vinden een heerlijk afgelegen strandje, daar op het strand in de zon tijd voor een taco-salade.

Bij de ferry ging het nog ff bijna mis.......een overijverige ferry medewerkster besloot dat de RV opeens 29ft was en ik moet bijbetalen......ik dacht een toeval te krijgen, na 3 weken alles op 26ft te hebben geboekt en ook de heenreis met ferry 26 ft.....zou ie opeens gegroeid zijn.....maar ze wilde van geen wijken weten en we moesten toch echt mee, dus Car heeft me tot kalmte gemaand.....bijbetalen dus.

De ferry overtocht was mooi ! We hadden de late ferry, het leek wel een sunsetcruise ! lekker op het hoogste dek gezeten en alle kleine eilandjes die we passeerden bekeken met een ondergaande zon (en rode lucht) op de achtergrond. Snel naar de campground gereden voor een kort nachtje, want morgen leveren op tijd onze Minnie Winnie in !