2 dagen in the wilderness

12 juni 2015 - Dutch Lake, Verenigde Staten

Gisteren zijn we vertrokken om te gaan hiken @clearwater lake; al onze spullen in de RV om wanneer het eventueel laat zou worden te blijven slapen op de campground daar. Eenmaal onderweg besloten we sowieso te blijven slapen; op een plek zonder elektriciteit, water of bereikbaarheid qua mobile apparaten.

Alleen het inchecken was al een belevenis; je rijdt naar een plek wat je wat lijkt (in ons geval aan een rivier in het bos), vult een formulier in waar je staat; rent terug naar een paal aan het begin van de campground en gooit daar je formulier met geld in.....als dat maar goed gaat denk je dan. Eenmaal onze stoeltjes weggezet dagen we een hotdog te gaan roosteren...alleen op de campground was het "winkeltje" closed for the season wat dat ook mag betekenen en hadden we vooraf bedacht daar hout voor kampvuur en grill te kunnen kopen. Op naar plan B aan het meer stond een cafe, wij daar naar toe, maar helaas ook geen hout wel de geruststelling dat de parkgangers later nog met hout voorbij zouden komen.......maar we hadden nu honger. Een stukje verder kwamen we een man tegen die vroeg waar we naar op weg waren; wij uitleggen, en ja hij had houtskool...en dat mochten we gebruiken zoveel we maar wilden, restant konden we terugbrengen. Dolgelukkig met grote zak op mn rug terug naar campplek, alleen kwamen we erachter dat het geen zelfontvlammende kolen waren......op naar de buren misschien hebben die ontsteker dachten we....helaas nee. In Car kwam een pyromaantje naar boven, want ze heeft met behulp van dennenappels, stro, kleine takjes een vuurtje aangekregen, waarop we de kolen hebben gegooid, ze zijn aangegaan en de worsten zijn gegrild.....heerlijk !!

We besloten verder maar van de dag te genieten en lekker bij ons vuurtje te blijven lezen met een biertje in de hoop dat we wat wildlife zouden spotten. Naast ons hele vriendelijke Canadezen die ons van allerlei tisp hebben gegeven. Eenmaal richting avond kwam de parkganger idd met hout voorbij en leverde het netjes af voor de RV; genoeg om heel de nacht te kunnen stoken ! Als avondeten kip geroosterd op ons kampvuur met groene asperges, lekker hoor met een biertje erbij natuurlijk. Tenslotte betaal je hier van 12 biertjes maar 23 doller ....oepssss.

Kamperen zo midden in de natuur geeft wel enorm veel rust, de stilte en alleen de geluiden van het bos en de rivier....heerlijk om te slapen, dat hebben we dan ook gedaan. Midden in de nacht werd Car wel wakker, naar buiten gekeken in de hoop een beer te zien...maar helaas niet vandaag.

Vanmorgen lekker ontbijtje op en klaar voor een andere hike...een korte dachten we alleen ff naar het Ospreys uitkijk punt....nou dat was niet geheel "even".....Dwars door een dicht bos, waarbij we achter elke boom een beer verwachten te zien hebben we kilometers lang gezongen en geklapt om onze aanwezigheid kenbaar te maken......we hebben de hele route geen levende ziel gezien wel enorm mooi, niet kort en echt heel erg steil !

Hierna terug naar de campground, wasjes gedaan. Martin had lekker tritip (volgens mij schrijf je het zo) gemaakt, op de bbq, kampvuur aan met limoncello..we houden het hier wel vol in Canada :-)