feeling hot hot hot springs

23 juni 2015 - Tofino, Canada

Al heel de vakantie zie ik het staan....hot springs, natuurlijke hotsprings, wat lijkt me dat toch lekker. Car is na het debacle in Frankrijk (jaren geleden) wat minder enthousiast over natuurlijke bronnen en houdt het heel de vakantie af......tot nu! Want alleen de toch naar de hotsprings schijnt al spectaculair te zijn, met (weer) kans op allerlei wildlife en eenmaal aangekomen op een eiland eerst een prachtige wandeling door de natuur voor we bij mijn hot springs zullen aankomen.

We hebben geboekt; bikini mee, lunch, drinken, handdoeken, e-reader (zeg maar niks), helemaal klaar voor een middagje ontspanning......Nou de tocht was enorm mooi, we hebben maar liefst 5 walvissen gezien en ook nog ander wildlife, aangekomen op het eiland; ook hier prachtige baai...toen de "easy boardwalk" wandeling....die was voor Car en der knie pittig....volgens de advertentie 1,2 km....volgens onze gps 3 km (en dan trap op en af), maar ook dat hobbeltje genomen.....de hotsprings kwamen in zit. We stonden boven en keken erop....waar waren ze...? In mijn hoofd zouden we uitkomen bij makkelijk toegankelijke natuurlijke (soort van) jacuzzi's.....net niet. Je moest over hele rotsen afdalen om bij het eerste "springetje" te komen. Car is daar afgehaakt.....geen risico met knie. Maar ik zou "wel ff lekker" gaan badderen. Nou.....na veel moeite bij de eerste spring aangekomen, was het water zo warm ( en ik houd echt van warm water) dat ik er niet in kon, verbrande m'n voeten en benen. Vervolgens was het de bedoeling dat je een ronde maakte, daar was het nog veel steiler qua roten. Met bonkend hart, doodsbang dat ik zou vallen, heb ik tegen een rots geklemd gestaan, kon niet meer voor of achteruit, moed verzameld en toch weer stap verder....inmiddels had mijn vriend van de boot zich bij me gevoegd. Conner een geestelijk beperkte jongen van 14, die me als een schaduw volgde, we waren in goed gezelschap van elkaar net zo soepel bewogen we ons over de rotsen. Ook de andere "springs" waren steil, glad en gloeiend heet. Terug naar boven (met Conner), waar ik zag dat Car zichtbaar genoot van mijn tour....er zijn foto's maar niet voor publicatie :-)