Van Whistler naar Clearwater; voor het eerst een lekker eindje rijden !

9 juni 2015 - Clearwater, Canada

Vanmorgen om 5:30 wakker om na een bakje koffie in de ochtendzon weg te rijden van onze camping in Whistler naar Clearwater. Over die weg is al wat te doen geweest; want hij zou heel steil zijn, smal, bochtig, niet RV-proof........nou dit klopt...behalve niet RV-proof. Al na een uurtje te hebben gereden kwamen we ons eerste obstakel tegen...een kudde wilde paarden die veulentjes hadden en geen meter wilden opschuiven, gelukkig gingen ze na een beetje aandringen van onze kant toch opzij en konden we onze weg vervolgen. Na het eerste "heuveltje" met een aantal haarspeldbochten en stijgingspercentages van 14% te hebben gehad kwamen we aan bij een prachtig meer van de meest azuurblauwe kleur die je je maar kan voorstellen, om er te komen moesten we door een bos (was frisjes !) waar je echt achter elke boom een beer verwachtte, geen beer gezien maar dat kwam vast omdat Car ze met een hoop lawaai en gezang heeft weggejaagd. Enige minpunt was dat ook de muggen het meer een prima plek om te vertoeven vonden, duizenden muggen daar !

We hebben onze weg vervolg naar Lillout, waar we in de buurt ons eerste abandoned goldrushstadje hebben gezien. Ook hier weer prachtige bergen, blauwe meren, achter elke bocht staat je weer een nieuwe verrassing te wachten. Wat echt enorm handig is van het rijden met een rv is dat wanneer je een mooi plekje ziet, je gewoon lekker kan stoppen een bakje koffie kan zetten en zelf ff naar de wc kan gaan.....zo gezegd zo gedaan op een plek naast de weg maar met uitzicht op weer een ander prachtig lake in het zonnetje geparkeerd en lekker een bakje koffie gedronken !

Uiteindelijk zijn we aangekomen bij Dutch Lake resort and RV, waar we echt een geweldige spot aan het water hebben. Na ff wat gedoe met de powerswitch (die niet bij je plek zit meer ergens anders ?) en het aansluiten van water zijn we heerlijk neergestreken op ons stoeltje met een koud Budje en nog 1 :-). Lekkere steak op de BBQ, courgette erbij en de pesto van Marty...dat is genieten ! Kampvuur gemaakt en een laatste drankje voordat deze lange maar weer prachtige dag erop zit. Buiten dat we aan het meer zitten zijn we ook omgeven door bossen....ik heb dus echt hele goede hoop dat er beren zitten en dat wij die gaan zien....wordt vervolgd !ClearwaterEven pauze op de route, prachtig uitzicht!