een "rustig" kano-avontuur over the river of golden dreams

8 juni 2015 - Whistler, Canada

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan voor ons kano-avontuur. Na een ontbijtje buiten in de zon, waren we om 8:30 uur in Whistler. Whistler was nog rustig, de liften draaiden nog niet. Na de incheck bij eco-adventures werden we door een aardige jongen afgezet bij Alta lake; lifejackets aan, een waterdichte zak, de keuze kajak of toch kano (kano stabieler dus makkelijke keuze:-)) en het avontuur kon beginnen dachten we. Maar eerst nog ff uitleg over de te nemen route.....toen kregen we het wel ff benauwd; wetlands, stukje over land, beverdammen en stroomversnellingen stonden op de kaart...maar zo werd ons verzekerd als je het als een avontuur benaderd dan komt het allemaal goed en zei hij pas wel op voor "af en toe" een tak op de route.

Klaar voor vertrek ! het meer via de linker kant oversteken was nog een flinke uitdaging door een opkomend windje, maar na een flink eind peddelen zagen we een inham in het riet het begin van de river. Het eerste stuk ging lekker; wel wat smal maar niks aan het handje; vervolgens kwamen we bij een dammetje waar we het water uit moesten (ff lekker een drankje op de kade) om daarna onze weg te vervolgen; klein opstakeltje doordat we in een 2 persoons kano zaten bleven we steken op en een grote boomstronk onder water. Carla is in het water (wat best wel stroomde) gegaan en heeft mij incl kano eroverheen geholpen! Vervolgens kwamen we uit bij de versnelling en de daadwerkelijke river van de golden dreams; dat we best wel ff een flinke versnelling vonden we. Maar eenmaal met de kano erop gingen we vanzelf mee met de stroom....en die hebben we op alle mogelijke manieren gezien; vooruit, achteruit, met de punt naar links, rechts.....maar na ff oefenen hadden we slag te pakken. Dan de takken....af en toe een takje zei de jongen bij de start...nou het waren er veel en we hebben er "redelijk wat" geraakt (zo'n lifejacket beschermt niet alleen goed tegen water), maar de mooiste ontwijkactie van Sas....als een volleerde limbo danseres eronderdoor.

Na de rivier volgde Green lake een private meer waar we onze kano konden inleveren; de 10 km hebben we incl alle stops en hindernissen in een kleine 3 uur afgelegd. Buiten alle actie hebben we ook enorm genoten van wederom de prachtige natuur.....besneeuwde toppen blauwe meren, heerlijke rust en het stromen van de rivier !

Al deze inspanning maakte hongerig dus lekker geluncht in Whister, Budje erbij. De middag hebben we doorgebracht met een bezoek aan Lost lake park, waar mountainbiken de hoofdsport is, dat doen ze sowieso veel hier. Speciale liften brengen de fietsen naar boven waar ze ipv skien, naar beneden fietsen en dan echt heel hard en vol actie.

Morgen gaan we weg uit Whistler en volgt een mooie rit via Lilllout naar Clearwater. Er zijn mooie actieopname van vandaag, die ga in nog proberen te uploaden. River of Golden dreams

1. Peter Schnabel:
    9 juni 2015
    Zo wat een leuk verslag zeg. Leuke kano tocht gehad met heel veel indrukken .veel liefs van ons
  2. Nancy:
    9 juni 2015
    Ha meiden, wat een leuk verhalen. En ook leuke foto's. Heel veel plezier nog en ik kijk van de week weer wat jullie gedaan hebben. Liefs van ons!
  3. Jos jansen:
    9 juni 2015
    geweldige trip en beleving. Niet van brug afgesprongen aan elastiek? goede reis naar volgend doel. groetjes
  4. Astrid en Marc:
    10 juni 2015
    Zo wat een avonturiers zijn jullie zeg, goed bezig!! Lijkt me echt een te gekke vakantie zo met de camper on route. Echt leuk al die verslagen. Heel veel liefs van ons 4tjes XXX