Peak to Peak

7 juni 2015 - Whistler, Canada

Wat hebben we vandaag een geweldige dag gehad ! Na een lekker ontbijtje met een gebakken eitje en bacon was het tijd om met de shuttle naar Whistler te gaan. Whistler  is de plek waar in 2010 de Olympische spelen zijn gehouden en daar kan je niet omheen, de ringen zijn goed vertegenwoordigd. Verder voldoet het precies aan mijn verwachtingen van een mountain village in de Rockies.

Het was vandaag de laatste dag van het skiseizoen en dan betekende dat alle locals zich hadden opgetuigd in hun meest gekke uitrit (denk een beetje aan zomercarnaval) om voor de laatste keer dit seizoen van de berg af te skien/boarden en dat in 30 graden.

Wij zijn ook met de gondel omhoog gegaan om eerst bovenop te genieten van de vergezichten en lodges om vervolgens met de Peak to Peak gondel naar Blackcomb mountain over te  steken. Dat oversteken was wel een "dingetje" want de gondel hing ongeveer 1 km boven een diepe vallei met kloof, daarbij is de peak to peak gondel met een oversteek van 4,4 km naast de hoogtste ook langste gondel ter wereld qua oversteek. Maar super mooi en helemaal de moeite waard. Buiten marmotten helaas geen ander wildlife gezien.

Hierna heerlijk op het terras geluncht. Car en ik zijn hierna Whistler ingegaan om wat te shoppen en rond te kijken.

Morgen staat een kajak avontuur op de planning en hopen we toch echt wel een beer te zien !

Peak to Peak lift  Peak to Peak

1. Jos jansen:
    8 juni 2015
    Het ziet er allemaal geweldig uit. Dat is echt genieten.
    Mis alleen foto's van jullie vier samen.