Op naar het Rainforest

19 juni 2015 - Tofino, Canada

Vandaag staat een ritje op de planning van Nanaimo naar Tofino het uiterste (begaanbare) westpuntje van Vancouver Island. Volgens de kenners een bochtige smalle weg.....we gaan het meemaken. Eerst rijden we een stukje de kustroute van de oostkant van het eiland en stoppen in Parkville, een badplaats die er aantrekkelijk uitziet zeker omdat het zonnetje heerlijk schijnt, we bedenken dat we hier wellicht op de terugweg nog ff kunnen stoppen. Toen op weg naar Tofino; een prachtige weg volgde (wederom). Heldere meren zo groot dat je je waant aan de Noordzee, bergen met ondoordringbaar regenwoud en rosten enorm steil...We rijden lekker door en komen eerst aan bij (weer) een National Park; Het Pacific Rim National Park, we mogen dit doorkruisen zonder dat we een tolpoort tegenkomen; terecht aangezien we in Banff enz al flink gedoneerd hebben ! Maar wat mooi om door te rijden; heel ander soort bos dan dat in de Rockies, hel erg ondoordringbaar, als je erin kijkt zie je alleen een groot zwart gat. Eenmaal in Tofino bedenken we eerst ff boodschappen te gaan doen (wij zorgen vanavond voor burgers & hotdogs), dus op naar het dorp; wat een leuk plaatsje ! Eettentjes, surfshops en terrasjes lachen ons toe; evenals haventjes met allerlei boten. Boodschappen gedaan en op naar Bella Pacifica; een mooie campground recht aan het strand van MacKinzie Beach; we staan ook nog een aan de oceanfront, wat willen we nog meer. Standwandelingetje en daarna kampvuur aan en grillen maar. Ondertussen nog grote hilariteit over de parkeerkunsten van medekampeerders.....aiiiii sommige bakken er echt niks van en dit is een redelijk smalle campground waar je je RV in moet zetten; met name de aanwijzingen van (en ja het zijn meestal vrouwen.......) de partners zijn geweldig en leiden tot onbegrip bij de toch al onzekere bestuurders:-), mooi vermaak met een biertje in de hand.

Ook de was moet gedaan worden, kleine waslijn improviseren in de camper.