Een rondje Pacific Rim Trail en jaaaaa whale watching geboekt !!

20 juni 2015 - Tofino, Canada

ohh Tofino is geweldig, het mooi, de zon schijnt, we genieten hier enorm. Vanmorgen hebben we rondje gelopen over het Pacific Rim Trail, gaaf ! Langs het water en een stukje door de bossen het we het korte trail gelopen (ff kijken hoe knie Car het houdt), het lange gaan we ook zeker nog doen. Het begon met opwinding....een geluid als een walvis, we dachten dat moet er 1 zijn ......wij kijken kijken speuren langs het water....niks te zien.....2 Canadese vrouwen hielpen ons uit onze droom; is een boei die dat geluid maakt, maar ze zien op het trail regelmatig whales, gewoon goed kijken of er iets spuit....nou we kijken nu nog niet gezien dus. Maar wandeling en uitzichten maakten een hoop goed. Hierna stond Uceluet op het programma, klein plaatsje met wat winkeltjes en galerietjes. Door naar Tofino voor lunch....vis leek ons wel een goed plan en wat zagen we een sushi-pace......dat moeten we proberen ! De sashimi was van sockey zalm, echt heel anders dan wat wij gewend zijn, maar lekkkerrrrr, de rolletjes vlogen goed naar binnen daar ! Toen verschillende whale watching aanbieders bekeken en onze keuze gemaakt....Jamie's Whalewachting Tours is het geworden; op een zodiac....Car heeft nog wat bedenkingen,  maar in zo'n zodiac kan je dichterbij komen lijkt me (hoop ik). We worden in een compleet droogpak gehesen en gegarandeerd zien we whales anders mogen we nog een keer mee....maandag gaan we het beleven.

Volgegeten en roze van de zon waren we eigenlijk hartstikke lui; dus terug naar RV, stoeltjes in de zon, leesboeken erbij en relaxen maar, het is tenslotte vakantie. Car heeft ondertussen nog de was gedaan.

Nog vol van de lunch hebben we een burrito gehaald (lekker snel en simpel ) en dat bij ons inmiddels aangestoken kampvuur opgegeten; het koelt hier namelijk wel flink af. Nu zitten we nog steeds bij ons vuurtje, drankje erbij af en toe praatje met voorbijgangers.....2 campers verder zit namelijk een labradorpup van 12 weken Baboe.....ik smelt elke keer als ie voorbij komt wat een schatje ! Veel honden hier en we missen Sammie dan wel, die zou het camplife ook geweldig vinden, maar nu bij opa en oma wordt ie zo verwend dat ie ook vakantie heeft en het heerlijk vindt.

Yeah, whale watching geboekt.Tofino baaiShusi place