Van Jasper naar Banff, hoge bergen, gletsjers, elanden, beren, coyoty’s en blauwe meren

14 juni 2015 - Lake Louise, Canada

Vanwege het weer besloten we niet langer in Jasper te blijven maar richting Banff te gaan rijden, daar zou het weer de komende dagen beter moeten zijn.

De weg die we rijden behoort (volgens internet en de reisboeken) tot de mooiste snelwegen van Canada. Toen we de camping afreden kwamen we tot ons grote geluk eerst elanden tegen, waren we wel voor gewaarschuwd, beschermen hun babies met grof geweld.

Eenmaal op weg zagen we al snel dat we naar de blauwe lucht toereden, jippie ! De weg was rustig en het ene mooie uitzicht naar het andere zagen we voorbij komen. Niet te geloven dat de Rockies zo groot zijn en dat er zoveel hoge pieken zijn. Op een mooi uitzichtpunt hebben we lekker gestopt met een bakkie koffie; stoeltjes uit de camper en ff genieten. Net wegreden werden we getrakteerd op een beer die net uit het water kwam gelopen en lekker naar ons toeliep. Bij de Icefields Parkway gletsjer zijn we ook omhoog gereden en zelf naar de gletsjer gelopen, gelukkig was het helder en konden we veel zien! Volgend uitkijkpunt was de lunchstop J dat moet ook weleens gebeuren. Bij lake louise campground gevonden met de toepasselijke naar Lake Louise campground, ingecheckt en doorgereden via de Bowvalley Parkway (prachtige weg ! ook hier weer beren en herten) naar Banff. Banff was super druk, dus besloten we met de camper dwars door het centrum te rijden en dan niet 1, niet 2 maar 3 keer, omdat we de RV pplek niet konden vinden, haha wel inmiddels helemaal gewend aan het rijden met onze Minnie Winnie. In Banff beetje rondgekeken, koffietje gedronken en boodschappen gedaan. Op de terugweg zagen we 2 coyoty’s, die ons recht aankeken, brrrrrr en ook 1 op de campground. Tijd voor een biertje en relaxen. Ook vanavond eten we binnen, mogen hier geen campfire maken en het is nog best fris.