Blauw blauwer blauwst en een nieuwsgierige toeschouwer !

15 juni 2015 - Banff National Park, Canada

Vanmorgen was het weer een keer tijd voor gebakken spek en eieren, gaat prima op het gasfornuis! Hierna vertrokken naar Moraine Lake, een 12 km lange steile slingerweg bracht ons daar en gelukkig hadden we nog een parkeerplek. Eerste indruk wowwwww dat water zo blauw kan zijn en bergen eromheen zo steil, echt heel erg mooi! We hebben er een stuk omheen gelopen en toen geklommen naar een hoger punt met een nog beter view. Car de fotograaf heeft denk ik weer een chip volgeschoten haha! Eenmaal weg kwamen ook hier de bussen met Aziaten (ik denk koreanen of Japanners, Car noemt ze chinezen) aan. Niet normaal hoeveel en hoeveel kabaal ze maken en ombeschoft ze smakken en duwen, snel weg dus J! Hierna Lake Louise zelf, we wilden hier ook met de kabelbaan gaan, want ik had gelezen hier de meeste kans op wildlife te spotten. Lake Louise was druk ! Wel een enorm mooi meer, met op de achtergrond een gletsjer en een groot sjiek hotel ernaast. Alleen zowel Car als ik vonden Moriane Lake mooier ! Er was ook geen kabelbaan te bekennen die ligt ergens anders (lekker goed gelezen Sas!). Dus weer in de RV en op weg naar de skipiste van Lake Louise, hier was het relatief rustig. Via een groot houten chaletstijl gebouw konden we de gondel in; je mocht kiezen een gondel of stoeltje, wij kozen voor stoeltje, was lekker weer vandaag! Je mocht jammergenoeg niet helemaal naar boven, maar waar we uitkwamen was het zicht ook fenomenaal ! Wel overal warnings mbt de grizzlybears, helaas geen gezien. Maar we hebben een stukje gelopen en uiteindelijk lekker geluncht op kickhorse mountain, lekker in de zon met uitzicht wat wil je nog meer. Leuk ook om te zien wat voor namen alle skipistes hebben en de ladies downhill piste gezien, kijken we komende winter toch met andere ogen naar de wedstrijd. Op tijd naar de camping; Johnston Canyon, aan de Bowvally Parkway, een unserviced campground (geen elektriciteit oid), maar midden in de natuur ! We moesten eerst ff onze tanks legen en vullen; toen we dat stonden te doen hoorde ik geritsel achter me…….op max 4 meter afstand stond een zwarte beer te kijken wat ik aan het doen was, Car had niks in de gaten…..ik bleef rustig en zei: Car.camper.nu.beer…..en wonder boven wonder luisterde ze een keerJ, best link zo dichtbij anders. Toen we eenmaal in camper zaten ging ie ook weg, wel ff goed opgelet toen we verder gingen.

Onze campspot is geweldig, midden in de wilderniss. Groot vuur gemaakt, bbq aan, biertje erbij en lekker onze boeken gepakt en gerelaxt ! Wel blijven we extra waakzaam op ongenodigde gasten, maar we blijven hier een extra nacht zo mooi hier !