De echte Rockies komen in beeld –op naar Jasper National Park-

13 juni 2015 - Jasper, Canada

De afgelopen dagen geen wifi gehad, wel aan blog geschreven.

Vanwege de weersvoorspellingen (regen en koud in de Rocky Mountains) besluiten we zaterdagochtend heel vroeg al naar Jasper te rijden. Het is ongeveer 350 km een best ritje dus voor de boeg. De weg die we rijden slingert zich omhoog de bergen in, de regen valt gelukkig mee, maar door de dikke bewolking zien we weinig tot niks van de (op plaatjes) mooie bergen.

Aan de gate van het national park vragen ze hoelang we in de parken willen blijven (geen idee nog), we kiezen maar voor 5, mogen we gelijk 95 can dollars aftikken. We besluietn eerst Jasper zelf in te gaan, een klein (nogal toeristisch) bergdorpje met een overkill aan aziatische toeristen (die zullen we de komende dagen nog vaak tegenkomen!)! Na een lunch hadden we het wel gezien en besloten we naar de hotsprings te gaan, beloofde een mooie weg te zijn. Echter na 10 min op weg te zijn reden we de zwarte lucht in waarop we besloten om te keren en meer naar de blauwere lucht te rijden; op naar het meer…….de weg hiernaartoe was redelijk rustig, totdat we opeens een verkeeropstopping zagen (ook dat gebeurt hier wel vaker)…mama beer met 2 cubs opgejaagd door een mannetje. Moeder beer had kroost in een hoge boom gejaagd en ging zelf halverwege zitten zodat er niemand langs kon. Het blijkt namelijk dat jonge mannetjes de cubs willen doden om weer te kunnen paren. We hebben het mannetje tegen de boom zien staan, rond zien drentelen om alvorens toch maar weg te gaan….geweldig om te zien….van een afstandje ! Je heb ook grote gekken die er echt vlakbij klimmen knetter ! Hierna het meer bezocht, maar doordat alles in wolken was gehuld was het niet zo geweldig, op naar de camping, op de terugweg werden we beloond met 2 beren die stonden te eten, enorm vlakbij onze camper en we waren helemaal alleen! Ingecheckt op Whistler campground, voor het eerst alleen maar in de camper gezeten (koud!) en dan merk je hoe lekker zo’n slide-out is. Verwarming beetje aan en slapen maar !

Totaal nu 7 beren al gezien wow !