Hoe ver kunnen we gaan met onze RV en “iets over budget qua benzine”

17 juni 2015 - Vancouver Island, Canada

Het wordt vanaf vandaag klote weer in de Rockies (13 graden en regen) dus we hebben besloten om verder naar het zuiden af te zakken en “de zon te volgen”. We staan om 5.45 op; bakje koffie; tanks legen en gaan maar ! We hebben vooraf op de kaart gekeken en besluiten dat we Yoho National Park en Glacier (Canada) National Park willen bekijken. Eenmaal op weg was het toen we in Yoho kwamen nog geen weer waarbij je denkt laten we eens goed kijken en uit de RV komen (daarbij had Car nog last van knie) en eenmaal bij Glacier aangekomen……..waren alle uitkijkpunten nog gesloten! En ook echt allemaal ! We hadden inmiddels honger gekregen maar zelfs ontbijt hebben we niet op een mooi viewingpoint kunnen opeten….ook het weer hielp niet mee, donkere wolken zagen we nog steeds achter ons opdoemen. Ik denk dat het idee toen ging leven……..zullen we niet kijken hoever we komen en gelijk helemaal doorrijden naar Vancouver om daar op de ferry te gaan. We besloten om te kijken wat we tegenkwamen en hoe we (ik) ons voelden. Op richting Revelstroke; prachtige route tot nu toe; denk al minimaal 3 passen op en af gereden en gemiddeld op 1600 meter hoogte, genieten we echt enorm van de route, maar ook hier wordt het weer nog niet beter. We besluiten de eijnroute (over Vernon en Kellowa) te rijden; ff zoeken naar de afslag en ja we zitten op de route. Inmiddels heeft Carla de boeken van Vancover Island voor haar neus en krijgen we eigenlijk super veel zin om daar heen te gaan; alleem betekent dat we een ritje van 900 km in een RV en moet er nog plek zijn op de ferry…..

Inmiddels door de wijnroute aan het rijden merken we dat de temparatuur enorm stijgt; tijd voor de lunch. We rijden de weg af en komen uit bij een meertje (het stiks hier van de meren en die zijn zo groot lijken wel zeeen) , we verkleden ons en gaan ff lekker in de zon zitten, prima ! Hier blijven is aanlokkelijk, lekker warm en mooi, maar tegen de tijd dat we een camping hebben gevonden zou de dag ver voorbij zijn, dus we gaan door. Bergen volgen en bergpassen volgen, doorrijden valt dus niet altijd mee. Richting Hope nog ff tanken (dat doet pijn elke keer met een 200 liter tank en al die bergen zorgen er niet voor dat ie lekker zuinig rijdt !!) en Vancouver komt in zicht. Hier gaat het nog ff mis….tolbrug….ja prima denken we dat zal wel sneller zijn, nou dat klopt was lekker snel….alleen hebben we nooit betaald…denk dat de rekening (en boete?) wel zal volgen. Dan krijgen we om 18.00 de ferry in beeld, jippie ! Was ook lekker rustig allen waren we net te laat om voor de eerstvolgende in te schepen; onze ferry vertrekt om 19:30 ook prima. We parkeren onze RV in de rij en (hoe lekker is dat) we gaan ff rusten !

Inschepen en dan volgt een 1.45 uur overtocht naar Nanaimo; aan boord prachtig uitzicht op Vancouver, de bergen en Vancouver Island, ook nog folder en kaarten gescoord over het eiland wat we allemaal kuennen doen en (want dat is toch wel mijn mail goal) whalewatching tours.

Aangekomen op Nanaimo op naar de awardwinning campground die Car heeft gevonden…..aangekomen en office dicht ! Car terug naar RV en wat nu, wij samen kijken en er hing een lijst voor late aankomers met campspots die vrij waren, waar je mocht staan en dan morgenochtend inchecken..pffffffff gelukkig ! Wij rijden (grote camping!) naar onze plek, hadden we (of beter gezegd ik) kaart op z’n kop dus een lekkere detour…….geloof je het nooit zien we opeens de auto en RV van Martin en Suzanne staan, wat een toeval samen nog ff gekletst en dan tijd voor een lange lange nacht slapen.

1. Jos jansen:
    20 juni 2015
    wel een geweldige ervaring op deze manier