A walk trough the canyons

16 juni 2015 - Banff National Park, Canada

Vanmorgen lekker een beetje rustig aan gedaan; pas om een uurtje of 8 opgestaan….vannacht zijn we redelijk vaak gestoord door geritsel en geluiden vanuit het bos. Het is hier alleen zo donker dat je werkelijk niets ziet, maar aan de geluiden te horen zijn er redelijk wat dieren vannacht voorbij gekomen. Het weer ziet er prima uit en de zon schijnt, buiten ontbijten dus. Onze buren van 15 meter verderop hebben in een tentje geslapen en hebben het kampvuur al aan.

Na het ontbijt staat de Johnson Canyon op het programma; een hike door een kloof parallel aan een rivier met watervallen; moet mooi zijn.

Gelukkig zijn we op tijd en kunnen we de RV nog parkeren, de wandeling tot aan de eerste waterval was redelijk druk, maar mooi. Over een boardwalk maar ver boven het water op sommige punten. Na de eerste waterval werd de wandeling wat steiler, maar ook een stuk rustiger. We zijn helemaal naar de top gelopen waar we een geweldig uitzicht hadden ! Jammergenoeg kreeg Car op de terugweg wel last van haar knie, een teken om het de rest van de dag iets rustiger aan te doen.

Als lunch terug naar onze campspot; kampvuur aan; pan op het vuur en een nachosalade maken…..mmmmm lekker ! en ach omdat het kan dan ook maar een biertje erbij.

Als middagprogramma wilde we de gondola van Banff bezoeken; over de Bowvally Parkway (ik krijg gewoon geen genoeg van deze weg) naar Banff…..en ik zie de afslag skiresort…dat moet het zijn ! Carla zegt nog “weet je het wel zeker volgens mij is het hier niet”, maar natuurlijk was het daar wel zei ik want in Lake Louise moesten we ook bordjes van skiresort volgen daar zijn de skiliften ! Nou……dat klopte niet helemaal…wat volgde was een bergpas die behoorlijk steil en smal was en waar we niemand behalve fietsers en 1 auto tegenkwamen. Geweldige route vond ik, Car was het daar (met name in het begin) niet geheel mee eens…..maar we werden beloond !! Een geweldig uitzicht over de Rockies, volledige rust en ook nog eens gratis (we blijven Nederlanders) ! Hierna nog ff Banff ingegaan, boodschappen en op naar de rust van Johnson Campground…….Ribeye, courgette op de BBQ. Extra hout gehaald en kleine spiesje gekapt met met grote hakbijl om het vuur aan te krijgen, heerlijk heel de avond een groot vuur; e-reader erbij (nog snel ff alles met de transmitter opgeladen), want we zijn allebei met een spannend boek bezig ! We houden het nog wel vol !